۰۳/۰۲/۰۱

یک اصل مهم در بازاریابی و مدیریت

عضو هیئت علمی مرکز آموزش های بازرگانی:

رضایت مشتری یک اصل مهم در بازاریابی و مدیریت است.

خبرگزاری آریا- عضو هیئت علمی مرکز آموزش های بازرگانی وابسته به سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته امروزه مهم ترین ابزار تبلیغاتی برای یک شرکت، تبلیغات دهان به دهان از طریق مشتری است افزود: رضایت مشتری یک اصول مهم در بازاریابی و مدیریت است و شرکت هایی موفق هستند که به این امر توجه اساسی دارند.

به گزارش خبرگزاری آریا از قم، هرمز مهرانی در همایش تخصصی ارتباط با مشتری و فروشندگی حرفه ای با بیان اینکه ارتباط با مشتری فقط مختص یک فرد نیست بلکه همه به آن نیاز دارند اظهارداشت: مدیریت ارتباط با مشتری همیشه بوده است ولی امروزه فراهم بودن زیرساخت های لازم  سخت افزاری به کمک آن آمده است.

وی با بیان اینکه در مدیریت ارتباط با مشتری یک سری تغییراتی مانند تغییر در سازمان،تغییر در نوع تفکر و نگرش نیاز است گفت: تحول در نیروی انسانی،تحول در تکنولوژی و تحول در فرآیندها و ساختارها از جمله عواملی است که می تواند در موفقیت یک سازمان نقش اساسی داشته باشد.
عضو هیئت علمی مرکز آموزش های بازرگانی وابسته به سازمان توسعه تجارت ایران افزود: طبق بررسی های صورت گرفته امروزه مهم ترین ابزار تبلیغاتی برای یک شرکت، تبلیغات دهان به دهان از طریق مشتری است.

وی گفت: رضایت مشتری یک اصل مهم در بازاریابی و مدیریت است و شرکت هایی موفق هستند که به این امر توجه اساسی دارند.

وی همچنین ضمن اشاره به انواع و مدل های مختلف CRM گفت: ارزش آفرینی یکی از مباحث مهم در CRM است و طبق تحقیقات به عمل امده ۷۰ درصد موفقیت CRM عامل انسانی و مابقی زیرساخت ها، فرایندها و فناوری است.

منیع: www.aryanews.com

مطلب مشابه

نسخه الکترونیکی کتاب ناخدامطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *