۰۳/۰۲/۱۳

ایجاد خلاقیت در تبلیغ

نویسنده: مریم عنایتی بیدگلی

– تاکنون به این فکر کرده اید که خلاقیت از کجا نشات می گیرد؟

اطلاعات

زمانی که شما به دنبال خلاقیت هستید این تنها کافی نیست، شما باید به دنبال اطلاعات برای آنچه که می خواهید باشید. هر چه دانسته ها ی شما از موضوع مورد نظرتان بیشتر باشد احتمال خلاقیت شما بیشتر خواهد بود. هر چقدر جسم انسان برای ادامه حیات به آب احتیاج دارد ذهن انسان هم برای پویا و خلاق بودن به اطلاعات احتیاج دارد. اطلاعات باعث تحریک ذهن شده و ذهن را از انفعال خارج نموده و باعث می شود انسان به ایده های جدیدی دست پیدا کند. البته ما نباید خود را در انبوه اطلاعات غرق کنیم چرا که طلاعات زیاد و گاه نا مربوط به موضوع باعث منحرف شدن ما از موضوع خواهد شد و نه تنها باعث خلاقیت نخواهد شد بلکه باعث گمراه شدن ما خواهد شد. اطلاعات ما باید کافی، درست و قابل ادارک باشد.

اطلاعاتی که شما باید در تبلیغات داشته باشید به شرح زیر می باشد:

  • بازار هدف: به طور کلی شما باید دقیق بازار هدفتان را بشناسید. و اطلاع کافی از آن داشته باشید.
  • مشتریان: شما باید اطلاع دقیق از مشتریان فعلی، احتمالی، پنهان، وفادار، نیمه وفادار، و حتی مشتریان کاذب خود داشته باشید.
  • رقبا :رقبای شما چه کسانی هستند و حتی این احتمال را بدهید که چه کسانی در آینده رقیبان شما خواهند بود.
  • اطلاع از رویداد ها و وقایع اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و…
  • بررسی تبلیغات پیشین محصول یا محصولات هم نوع

بکارگیری کارکنان در ایجاد خلاقیت

جلساتی با کارکنان خود داشته باشید و موضوع را با آنها در میان بگذارید و اجازه دهید هر آنچه به ذهنشان می رسد بگویند و به دو دلیل هیچ نظر و ایده را رد نکند، اول اینکه رد کردن ایده های افراد آن هم در حضور جمع باعث سکوت فرد در جلسات می شود و یا اینکه حتی دیگر در آن جمع حضور پیدا نکند این در حالی است که احتمال می رود شاید او ایده ای در موضوعات دیگر به همراه داشته باشد بدین گونه شما نه یک ایده بلکه ممکن صدها ایده را از دست بدهید. فراموش نکنید شاید بتوانید از ایده های پوچ هم ایده بگیرید یا اینکه شاید بشود با ترکیب ایده های به نظر شما پوچ ایده های خوبی ایجاد کرد.

در پایان جلسه به ایده های افراد امتیاز دهید و سعی کنید افراد را در مشارکت تشویق کرده و ذهن آنها را بیش از پیش خلاق کنید. البته باید مراقب باشید این کار باعث رقابت بین افراد شما نشود زیرا در این جلسات گاه رقابت کورکورانه باعث می شود که نه تنها ایده خوب یافت نشود بلکه همین ایده های نسبتا خوب را هم از دست بدهید.

بکارگیری جاذبه منطقی در خلاقیت

جاذبه در تبلیغ به این معنا است که شما چگونه می توانید مخاطبین خود را جذب کنید و محصول مورد نظرتان را به آن ها بفروشید. البته ذکر این نکته لازم است که شما باید در تبلیغ محصول نهایت صداقت را داشته باشید تا بتوانید علاوه بر از جذب مشتری، مشتریان وفادار ایجاد کنیم چرا که اگر اصل صداقت را زیر سوال ببریم ممکن است بتوانیم مشتری را جذب کنیم اما پس از خریداری محصول و استفاده از آن، مشتری پی به عدم صداقت خواهد برد و  اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهد داد و بدست آوردن مجدد این اعتماد به راحتی نخواهد بود و یا شاید دیگر هرگز نتوانید این اعتماد را به دست آورد و این عدم اعتماد ضربه ی محکمی بر پیکره ی کسب و کار شما وارد خواهد کرد. شما می توانید از جاذبه ها به عنوان یک منبع خلاقیت استفاده کنید، به عنوان مثال جاذبه های منطقی. در این جاذبه شما تنها واقعیت های محصول مورد نظرتان را در قالب یک تبلیغ بیان می کنید. به عنوان مثال در تبلیغ یک اجاق گاز اگر شما در تبلیغ آن ویژگی های فنی آن را بیان کنید شما از جاذبه منطقی آن استفاده نموده اید. شما باید خلاق باشید و  بیندیشید برای هر چه بهتر  جلوه دادن این جاذبه چه کاری را باید انجام دهید؟

منبع: کلینیک مدیران آریا                                                                                                                                                                           

مطلب مشابه

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار این روزها با رشد وگسترش تکنولوژی، اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *