۰۳/۰۲/۱۳

عنوان ۸ روش برای بهتر کردن بخش خدمات به مشتریان (قسمت دوم)

۴) به شکایات دقیقا” رسیدگی کنید.
معمولا”اکثر افراد دوست ندارند که از آنها و یا شرکت آنها انتقاد شود و وقتی با این مسئله مواجه می شوند، تعصبهایی و گاها” نا به جا و اضافی از خود نشان می دهند که گاها” اصلا” منطقی نیست. اما ،برای داشتن یک سیستم مناسب خدمات مشتریان ، مجبوریم که به انتقادات گاها” بسیار سازندهی مشتریان، گوش فرا دهیم و این انعطاف رادرخود ایجاد کنیم تا اینکه، مشتریان راازخود و از شرکت نا راضی نکنیم . چون گاها” یک مشتری که به خاطرعدم رسیدگی مطلوب به شکایتش ازشرکت ناراضی شده است، گروهی از افراد که به نحوی با او وابستگی دارند را نیز از شرکت دور کرده است.

۵) مساعدت کننده باشید، حتی اگر فایده فوری در آن نباشد .
اگر روزی به خاطر عوض کردن بند ساعت قدیمی مورد علاقه ی تان به یک تعمیر گاه ساعت مراجعه کنید واز او بخواهید که بند را برای شما عوض کند در صورتی که او آن را در ویترین تعمیر گاه نداشته باشد و به شما بگوید احتمالا” در میان ساعتهای قدیمی که در انبار مانده است دارد وبعد از مدتی گشتن، آن را پیدا کند و بدون اینکه پولی از شما بخواهد آن را تعویض کند . شما نا خود آگاه به او مدیون می شوید و مدتی بعد اگر شما بخواهید برای دوستتان ، یک ساعت بگیرید مطمئنا” به او مرا جعه خواهید کرد و حتی اگر این داستان را پیش یک نفر یا دوستانتان نیز تعریف کنید، احتمال اینکه فرد شنونده نیز مشتری وی شود نیز زیاد است . یعنی همان : اصل مساعدت بدون توجه به بهره فوری.

۶) کارمند یا کارمندانتان را همیشه فرد یاری رسان و آگاه تربیت کنید .
این کار را یا خودتان انجام دهید یا به فرد دیگری واگذار کنید و از آنها بخواهید که دقیقا” الگوهای اخلاقی را رعایت کنند . مثلا” اگر کسی زنگ زد و یکی از کارمندان را خواست نگوید که من نمی دانم یا به من مربوط نیست بلکه بگوید” وقتی برگشت به او می گویم که با شما تماس بگیرد ” در کل: کارمندان شرکت را ملزم به رعایت منشور اخلاقی کنید .

۷) قدمهای اضافی بردارید .
به عنوان نمونه اگر کسی به مغازه شما قدم گذاشت و درمورد کالای x از شما پرسید نگویید که “آن کالا درقفسه شماره ۳ در انتهای مغازه است “بلکه، چند قدمی با او بردارید و او را به قفسه شماره ۳ در انتهای مغازه راهنمایی کنید . و این بهتر از آن است که صاف بایستید و فقط جواب دهید. ضمنا” بعد از اینکه مشتری جنسش رابرداشت قدری منتظر شوید. ممکن است از شما در مورد کالایی که برداشته است یا اصلا” در مورد کالایی دیگر سوال داشته باشد . و او انتظار راهنمایی از شما را دارد. بله ،چند قدم اضافی برداشتن به همراه مشتری نیز جزوی از اصول بخش خدمات مشتریان است. شاید بگویید که این چند قدم اضافی را بعضی مشتریان توجه ندارند، ولی این طور نیست، مشتریان به هر کار اضافی که برای آنها انجام می دهید توجه فوق العاده دارند . وازان در بین سایر افراد خارج شرکت (خانواده – دوستان و… )به خوبی و اخلاق یاد می کنند.

۸) از مشتریانتان هر قدر که در توان دارید تشکر کنید.
با دادن برگهای تخفیف و قرعه کشی ها و دادن امتیاز خاص به مشتریان شرکت ، به آنها بگویید که برایشان احترام قائلید. زیرا مردم اکثرا” دوست دارند مورد تشویق و تمجید قرار گیرند . نتیجه گیری: اگر شما این ۸ شیوه را به کار گیرید؛ شرکت شما به شرکتی که دارای بخش خدمات مشتریان عالی است شناخته می شود و می توانید مشتریانتان را به هر آن طور که می خواهید مدیریت کنید. و میزان مشتریانتان را افزایش دهید وقیمتها را به هر آن طور که می خواهید تغییردهید زیرا میدان رقابت در دست شماست. وهر کسی که میدان رقابت دراختیارش باشد حق انحصار بازار را دارد و این یعنی همان موفقیت .

منبع : vista.ir

مطلب مشابه

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار این روزها با رشد وگسترش تکنولوژی، اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *