۰۳/۰۲/۱۳

لطفا خوش تیپ باشید‍!

نویسنده: مریم عنایتی بیدگلی

– چقدر از پوشش خود اطمینان دارید؟ آیا می دانید پوشش شما می تواند ۶۵ درصد روی مخاطب شما تاثیرگذار باشد؟ آیا در زندگیتان زمان هایی بوده است که هرگز دلتان نخواهد از سوی طرف مقابلتان رد شوید؟

قطعا هر انسانی دوست دارد در میان دیگران پذیرفته شود، تاثیر گذار باشد، محبوب باشد و یا حتی بتواند احساس خوبی را به دیگران منتقل کند. یکی از راه های پذیرفته شدن و تاثیرگذار بودن و یا انتقال یک حس خوب به مخاطب این است که جذاب باشید، جذاب بودن عوامل متعددی دارد ما در اینجا به چند یک از این عوامل اشاره می کنیم:

  • خوش قیافه و خوش تیپ بودن
  • مودب و خوشرو بودن
  • طرز بیان واضح، مودبانه و محترمانه داشتن.
  • از دانش قابل قبولی برخوردار بودن

اینکه شما از چه دانشی، چه مقدار و چگونه برخوردار باشید دست خودتان است و بسته به تلاش شما دارد. برای خوشرو بودن هم کافی است لبخندی بر لب داشته باشید و برای مودب بودن باید مراقب رفتار خود باشید. روی بیانتان کار کنید که از بهترین طرز بیان برخوردار باشید (برای این موضوع در مقالات بعدی صحبت خواهیم کرد.) و اما مهم ترین عنصر جذاب بودن یعنی خوش قیافه و خوش تیپ بودن.

خوش قیافه بودن

همه ی افراد می توانند افراد خوش تیپ را تشخیص دهند اما همه ی افراد نمی توانند خوش تیپ باشند مگر آنکه معنای واقعی خوش تیپ بودن را بدانند و  بدانند چگونه باید خوش تیپ باشند.

خوش تیپ بودن با خوش قیافه بودن متفاوت است اما هر دو در جذابیت مکمل هم می باشند. برای خوش قیافه بودن تنها کافی است به موارد زیر اکتفا کنید:

آقایان بخوانند:

موهایتان را تا بالای یقه ی پیراهنتان کوتاه کنید. حتما ناخن هایتان کوتاه باشد. استحمام و اصلاح روزانه را فراموش نکنید. اگر دارای سبیل هستید سبیل هایتان نباید بلندتر از حد معمول باشد و ریش هایتان باید کوتاه و مرتب باشد اگر ته ریش به شما می آید من گذاشتن ته ریش را به شما پیشنهاد می کنم. همیشه صورتتان تمیز باشد و به مرتب بودن ابروهایتان توجه داشته باشید.

خانم ها بخوانند:

اگر بتوانید موهایتان را به طرز صحیحی در داخل روسری خود فرو ببرید این کار شما را فردی جدی و جذاب از آن مهم، محترم تر نشان خواهد داد. صورت شما همیشه باید تمیز و مرتب باشد اگر از لوازم آرایشی استفاده می کنید مراقب استفاده ی بیش از حد خود از آن باشید. آرایش غلیظ فقط جذابیت شما را به عنوان یک شخص محترم می گیرد با آرایش زیاد شاید بتوانید افراد زیادی را گرد خود جمع کنید اما نمی توانید زیاد محترم باشید.

آرایش غلیظ تنها برای مهمانی های خاص شبانه مناسب است نه در همه جا. آنچه در صورت یک زن مهم است شادابی شادابی او می باشد نه غلظت آرایش.

خوش تیپ بودن

خوش تیپ بودن به معنای تناسب صورت با لباسها و همه ی متعلقات است. بدین صورت که در پوشش خود نهایت دقت را به عمل بیاورید. به قول دوستی که می گفت: «حتی برند ساعت شما هم می تواند روی مخاطبتان اثرگذار باشد.»

پوشش آقایان

آقایان باید از کت و شلوارهای مشکی، سرمه ای و یا قهوه ای تیره استفاده کنند. اگر از کت تک استفاده می کنید لطفا با رنگ شلوارتان کمی هم خوانی داشته باشد. از پوشیدن رنگ های جیغ و زننده خودداری کنید اگر از رنگ های جیغ استفاده کنید اینکار اقتدار شما را به عنوان یک مرد زیر سوال می برد. رنگ پیراهنتان باید ملایم باشد. ما پیراهن سفید را به شما پیشنهاد می کنیم. رنگ کمربند و کفشتان باید یک رنگ باشد و رنگ جورابتان باید کمی تیره تر از رنگ شلوارتان باشد.

حرف در گوشی: لطفا از جوراب سفید استفاده نکنید. آیا می دانید بی سلیقه ترین مردان اینکار را انجام می دهند؟!

برای کفش تنها از سه رنگ مشکی، سرمه ای، و قهوه ای استفاده کنید و ترجیحا بند دار نباشد.  از اتکلن  های مارک و خوش بو استفاده کنید دقت داشته باشید هرگز از اسپری های بدن استفاده نکنید. استحمام روزانه را فراموش نکرده و از مام های ضد تعریق استفاده نمایید. اگر مدیر شرکت هستید حتما حتما قبل از قبول هر مراجعه کننده ای از سر و وضع خود اطمینان یابید.

حرف در گوشی: همیشه یک دست لباس تمیز در کمد اتاق کارتان داشته باشید تا در مواقع ضروری به دادتان برسد.

پوشش خانم ها

مانتوی شما در محیط کار نباید زیاد بلند و نه زیاد کوتاه باشد. مانتو باید متناسب قد و اندام شما باشد، دقت کنید مانتوی محیط کار شما نباشد بیش از حد معمول تنگ باشد.

اگر از روسری استفاده می کنید گره روسری باید افتاده باشد و اگر از مقنعه استفاده می کنید مقنعه ی شما باید روی سینه هایتان را بپوشاند.

هشدار: از پوشیدن کفش های پاشنه بلندی که حضورتان را از فرسنگ ها دورتر خبر می دهند خودداری کنید. پاشنه ی کفش شما در محیط کار باید در حد معمول و نباید باعث آزار اطرافیان شود.

ناخن هایتان نباید خیلی بلند و یا خیلی کوتاه باشد. سعی کنید زیر ناخن هایتان را همیشه تمیز نگه دارید. اگر دستتان پوست خشکی دارد همیشه آن را مرطوب نگه دارید. اگر متاهل هستید حلقه ی نامزدیتان فراموش نشود.

حرف در گوشی: در محیط کار و خیابان دور از ادب است اگر پس از رفتن شما بوی اتکلنتان تا مدت ها به جا بماند.

هم آقایان و هم خانم ها دقت داشته باشید که از شلوار جین و کفش اسپرت در محیط کار استفاده نکنید.

همیشه سعی کنید جدی و محترم به نظر برسید.

منبع: کلینیک مدیران آریا    

مطلب مشابه

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار این روزها با رشد وگسترش تکنولوژی، اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *