۰۳/۰۲/۱۳

هدف های کسب و کار شما چیست؟

نویسنده: مریم عنایتی بیدگلی 

– دلایل شکست این است که مردم برنامه های جدیدی جایگزین برنامه هایی که مفید نبوده اند نمی کنند. ( ناپلئون هیل )

سوال ما از شما این است که اگر بخواهید در روز یک کار را در کسب و کارتان انجام دهید چه کاری خواهد بود؟ آیا می دانید ارزشمندترین کاری را که دوست دارید انجام شود چیست؟

اکنون یک کاغذ سپید بردارید به تمام آنچه می خواهید دست یابید فکر کنید و روی کاغذ بیاورید آن ها را به ترتیب ارزشی که برای شما دارند و می توانند به شما انگیزش بدهند بنویسید.

آنچه که برای هدف گذاری لازم است اطلاع شما از ماموریت ها، چشم اندازها و وظایف فردی و سازمانی می باشد اگر از هر یک از اینها به طور کامل آگاهی ندارید توصیه می کنیم ابتدا آنها را دریابید و سپس بر اساس آنها کسب و کار و یا حتی زندگی شخصی خود را  هدف گذاری کنید پس از آن خاطرنشان می شود تعیین اهدافتان تنها کافی نیست، برای رسیدن به آن ها تلاش کنید، هر روز صبح پس از بیدار شدن ابتدا این اهداف را مرور کنید و به امید رسیدن به اهدافتان از منزل خارج شوید.

برای هر مدیر کسب و کار یک هدف فراتر از همه ی اهداف وجود دارد و آن جذب مشتریان و خدمت رسانی هر چه بهتر به آن ها می باشد. به این فکر کنید چه کاری می توانید انجام دهید که به اهدافتان به بهترین شکل ممکن برسید. دقت داشته باشید که در کنار هدف اصلی تان نباید هرگز بهترین بودن و کمک به دیگران را فراموش کنید.

چگونگی هدف گذاری

مدیران کسب و کار باید بتوانند هدفی مشترک بین خود و کارمندان خویش ایجا کنند. مدیران موفق بر اهداف خود مسلط اند و همین تسلط برای کسب و کارشان کافی است،  هر یک از کارمندان شما باید آنچه را که شما از آنها می خواهید را بدانند تا بتوانند کارشان را به دقت و در حد رضایت شما انجام دهند. پیروزی یک سازمان زمانی حاصل می شود که تمامی سازمان شما هماهنگ با یکدیگر و در یک راستا قدم بردارند به طوری که هدف همه آنها رسیدن به هدفی که شما می خواهید باشد. قطعا از خود خواهید پرسید چگونه؟

در پاسخ به سوال شما بهتر است بگوییم اگر شما بتوانید در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنید به طوری که  آنها نسبت به کارشان احساس مالکیت و تعلق کنند می توانید کارکنانتان را در مسیری که خود می خواهید رهبری کنید. موفقیت زمانی حاصل خواهد شد که شما یک تیم هماهنگ با اهداف و ارزش های مشترک داشته باشید، اما فراموش نکنید همه باید از شما به عنوان یک رهبر ببینند و  اینکه شما را مثل سازمانشان دوست داشته باشند.” نیچه” حرف خوبی گفته است« بشر هر کار سختی را تحمل می کند، به شرط اینکه دلیل بزرگی برای آن داشته باشد.» به فکر دلیل بزرگ برای خود کارکنان خویش  باشید.

منبع: کلینیک مدیران آریا

مطلب مشابه

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار این روزها با رشد وگسترش تکنولوژی، اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *