۰۳/۰۲/۲۹

چگونه یک برند شخصی ایجاد کنید که باعث ارتقای شرکت تان شود؟

 مجله پنجره خلاقیت

نیمه اول بهمن ماه ۹۵ – شماره ۱۰۴

آج آگراوال/ مترجم: شادی حسن پور

برند سازی شخصی درهای زیادی را به روی شما باز کرده و به شما کمک می کند تا به رویاهایتان دست یابید. اگر روی ایجاد برند شخصی مناسبی برای خود متمرکز شوید، می توانید اطمینان داشته باشید که شهرت خوبی دست و پا خواهید کرد و هرچه بیشتر این نقل قول را در زندگی خود پیاده خواهید کرد: « آنقدر کار کنید که دیگر نیازی نباشد خود را به دیگران معرفی کنید.»

اما اگر بخواهید در آن واحد برند شرکت خود را نیز ارتقا دهید، چه می کنید؟

شاید در مقام یک کار آفرین به سختی بتوانید روی خودتان متمرکز شوید؛ به ویژه زمانی که شرکتتان هنوز جوان است. به طور استعاری می گویند که باید اشک و خون و عرق زیادی بریزید تا به اهداف خود در زمینه کاری دست پیدا کنید. و زمانی که این امر محقق شود، احساس غرور زیادی خواهید کرد؛ زیرا برندتان مانند نوزادی است که آن را بزرگ کرده اید. با این حال، درست مانند تربیت و بزرگ کردن یک کودک، ممکن است در هنگام رشد و توسعه برندتان نیز از پیشرفت شخصی خود غافل شوید.

زمانی که در قالب یک پدر یا مادر قرار می گیرید، ممکن است تفریحات و مسائل شخصی خود را کنار بگذارید؛ زمانی که در قالب یک کار آفرین قرار می گیرید، ممکن است از توسعه برند شخصی خود غافل شوید. اما چیزی که احتمالاً نمی دانید این است که توسعه برند شخصی تان، درهای زیادی را رو به موفقیت کسب و کارتان نیز باز می کند. بالاخره هر شرکت مگر از چیزی به غیر از افرادی تشکیل شده که آن را ایجاد کرده اند؟ و چه کسی دلش نمی خواهد با یک مدیر عامل مشهور قرار ملاقات بگذارد؟

ایجاد یک برند شخصی، درست مانند برند کسب و کار، چیزی نیست که بتوانید یک شبه یا یک هفته ای ایجادش کنید ( مگر آنکه خیلی خیلی خوش شانس باشید ). با این حال، اگر در کارتان تداوم داشته باشید و خود را وقف آن کنید، به همان موقعیتی دست خواهید یافت که استیو جابز، تونی رابیز یا شریل سندبرگ به آن دست یافته بودند. اینگونه شروع کنید :

شناخت خوبی در مورد نحوه حضور خود در فضای مجازی داشته باشید.

اگر به تازگی حضور فعالی در فضای مجازی نداشته اید، اسم خود را در گوگل جست و جو کنید. در مرورگر خود یک زبانه (تب) ناشناس باز کنید (incognito tab) تا بتوانید نتایجی واقعی و بدون احتساب کوکی های گذشته مرورگر به دست آورید. به نتایج جست و جوی خود توجه کنید. اگر سرمایه گذاری زیادی روی برند سازی شخصی تان نکرده باشید، احتمالاً صفحه نتایج گوگل پر از افرادی خواهد بود که اسمی مشابه شما دارند. احتمالاً با جست و جوی نام خود، سایت کسب و کارتان نیز در اولین صفحات گوگل بالا خواهد آمد.

هر چه این نکته را بگویم، باز هم کم است: تمام لینک های موجود در صفحه اول جست و جو را بررسی کنید و مطمئن شوید که نکته بحث بر انگیز یا خجالت آوری در آنها نباشد: تصاویر نامناسب یا از سال های بحث برانگیزتان در صفحات اجتماعی می تواند برای سرمایه گذاری آینده شما را دچار مشکل کند.

وب سایت شخصی و شرکتی تان را بهبود ببخشید.

روشی ساده برای بهبود برند کسب و کارتان این است که بخش « درباره ما »ی وب سایت خود را به خوبی بنویسید. مطمئن شوید که توضیحاتتان ساده، روان و اشتیاق بر انگیز باشند. شعار کاری خود را در مکان مناسبی از سایت قرار دهید تا به خوبی دیده شود. عنوان سایت را به شکلی هوشمندانه انتخاب کنید و لینک های مربوط به شبکه های اجتماعی تان را نیز در وب سایت خود بگنجانید. اگر وب سایتی شخصی نیز دارید، که من واقعا پیشنهاد می کنم داشته باشید، مطمئن شوید که لینک وب سایت شرکتتان را نیز در آن گنجاده باشید.

فعالیت مثبتی در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب با همکاران، مشتریان احتمالی و حتی رقبا، در تماس هستید. اگر محتوای مثبت و به درد بخوری را در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید، می توانید به سرعت مورد توجه هزاران نفر واقع شوید.

و یک تیپنس مدیر عامل شرکت خدمات پزشکی بلک استون و مشخصاً استاد برند سازی فیس بوکی می گوید: « شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای نشان دادن شخصیت، برند و ماموریتتان در زندگی هستند. شخصیتی که از خود در فیس بوک، توئیتر یا دیگر شبکه های اجتماعی نشان می دهید، در معرض دید هزاران نفر قرار دارد. می توانید شوخ طبع باشید؛ که از نظر من باید باشید، اما همچنین می توانید گفتار صمیمانه تری نسبت به جلسات کاری تان داشته باشید. شبکه های اجتماعی جایی هستند که مردم برای شناخت خود واقعی تان به آن رجوع می کنند. شما می توانید با شوخ طبعی بجا، تفکر مثبت و فایده رساندن به مردم به سرعت مورد توجه قرار گیرید.»

به یک رهبر فکری تبدیل شوید.

گام دیگری که می توانید در راستای توسعه برند شخصی تان بردارید این است که به یک رهبر فکری تبدیل شوید. این به معنای نوشتن مقالات، تولید محتوای مختلف و سخنرانی هایی در زمینه کاری تان خواهد بود. اگر محتوایی با کیفیت و تفکر برانگیز در حیطه کاری خود خلق کنید، برند شخصی خود را به منبعی قابل اعتماد بدل خواهید کرد. اگر این کار را به درستی انجام دهید، در نهایت روزنامه نگاران و دیگر کار آفرینان برای مطرح کردن سوالاتشان نزد شما خواهند آمد و شما به عنوان یک متخصص شناخته خواهید شد. برند سازی شخصی شاید کار دشواری باشد، اما بدانید که این کار نه تنها قدم مهمی در راستای موفقیت شخصی شما، بلکه موفقیت کسب و کاری تان به حساب می آید.

منبع: سایت آریا مدیران

مطلب مشابه

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار این روزها با رشد وگسترش تکنولوژی، اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *