۰۳/۰۲/۱۳

۹ نقل قول در مورد رشد از شرکت‌های جوان و موفق

اخیراً در کنفرانس Next Web حضور یافتم؛ جایی که ۱۵۰۰نفر با خلاق‌ترین شرکت‌های فناوری و مدیران کسب‌وکار تماس برقرار کردند و به سخنان‌شان گوش دادند. من نیز با معلومات جدید و قدرتمندی این کنفرانس را ترک کردم و بی‌صبرانه منتظر کنفرانس بعدی در ماه مه در آمستردام هستم.
در این مقاله ۹ نکته‌ مهمی را که سخنرانان مختلف به بیان آنها پرداختند، درج شده است که فکر می‌کنم کارآفرینان می‌توانند از آنها سود ببرند:

۱- این فوق‌العاده است که امروزه ما در ساخت کسب‌و‌کارها فرصت ساخت جوامعی پویا از مشتریان را داریم. ۵۰سال پیش اینگونه نبود. این یک فرصت و مسوولیت است. (جیک شوارتز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت جنرال اسمبلی).
امروز دیگر کسب‌و‌کارها در یک حباب قرار نگرفته‌اند. یک شرکت متشکل از افرادی است که هم از درون و هم از بیرون از آن حمایت می‌کنند. اهمیت ساخت جوامع حول برند را دست کم نگیرید.
کارآفرینان می‌توانند مستقیما با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنند، و این خود امری قدرتمند است. تعامل با مشتریان و مشتریان احتمالی را جدی بگیرید. از گفت‌وگوهای موجود در رسانه‌های‌ اجتماعی برای کسب بازخورد، بهبود کسب‌و‌کار و یافتن افرادی که کسب‌و‌کار و رسالت کلی‌تر آن را باور دارند، استفاده کنید.

۲- دلیل موفقیت جامعه‌مان این است که به اعضایش ارزش واقعی عرضه می‌کند. این جامعه به طور طبیعی از استفاده‌کنندگان شکل گرفته است. سپس دیدیم که می توانیم آن را تغذیه کنیم تا رشدی واقعی ایجاد شود.(ورد راویو شوارتز مدیر‌عامل اجراییFiverr)
ساخت یک جامعه مشتریان مانند ایجاد تبلیغات نیست. برای ساخت یک جامعه مشتریان، باید افرادی با دیدگاهها، علایق، نیازها و مشکلات مشابه را کنار هم قرار دهید.
ممکن است این جامعه مشتریان از طریق رویدادها، تبلیغات، تعهد و… نیاز به پرورش داشته باشد. به چیزی که اعضای جامعه می‌خواهند توجه کنید، چیزی را که برایشان سودمند و جالب است درک کرده و سپس به ارائه آن کمک کنید.

۳- این جامعه مشتریان به خود انگیزه می‌دهد. ما باید مطمئن شویم که آن را می‌پذیریم. (دنیل استرل، مدیر محصول در تامبلر)
مشتریان همه چیز هستند، بنابراین قدر آنها را بدانید. به پرسش‌ها و بازخورد‌ها پاسخ دهید و از آنها به خاطر وفاداری‌شان تشکر کنید. نیازهایشان را برآورده کنید و محبت و حمایتی را که نیاز دارند از آنها دریغ نکنید.
پیشنهاد مشتریان درخصوص روش‌های بهبود محصول یا خدمت را مورد ملاحظه قرار بدهید. انجمن‌ها، اتاق‌های چت و رویدادهای دیگری را ایجاد کنید تا به مشتری نشان بدهید که کسب‌و‌کارشما به اندیشه‌هایشان گوش می‌دهد و آن را مهم می‌پندارد.

۴- اهدافی تعیین کنید که افراد را خشمگین ‌کند، زیرا برای آنها راه پس و پیش نمی‌گذارد و باعث می‌شود که به راه‌های انجام دادن آن فکر کنند. (مت اپستین، معاون رئیس بازاریابی زنفیت)
اهداف باید چالش‌برانگیز باشند، نه محتاطانه. هنگامی که بهترین افراد در یک شرکت با یک هدف ظاهرا غیرممکن یا دشوار روبه‌رو می‌شوند، مسوولیت آن را بر عهده گرفته و راهی برای انجام آن پیدا می‌کنند. هرچه هدف چالش‌برانگیزتر باشد، گروه باید نوآوری بیشتری انجام داده، به روش‌های جدیدی بیندیشد و سخت کار کند تا آن را انجام دهد. گروه کاری‌تان را تا اندازه‌ای تحت فشار قرار دهید و نظاره‌گر عملکرد خوبشان باشید.

۵- رشد به معنای یافتن ترفندهایی نوآورانه در بازه‌های زمانی شش تا ۱۸ماهه است. چند کار را همزمان امتحان کنید تا ببینید کدام‌شان جواب می‌دهند. (اپستاین)
رشد مستلزم راهبردهای جدید دائمی به منظور تمایز شرکت است. به گفته ست گادین «گاوهای بنفش» برای متمایز کردن شرکت و مورد توجه قرار گرفتن، که برای رشد حیاتی‌اند، ضروری‌ هستند. رقبا راهبردهای موفق را مشاهده می‌کنند و از آن تقلید می‌کنند، که این بدان معناست که هر شش تا ۱۸ ماه باید راهبرد جدیدی ابداع و آن را اجرا کرد.

۶- تنها کاری را که در آن تبحر دارید انجام دهید. (دیوید گلیکمن، مدیرعامل Ultra Mobile)
هر کارآفرینی نقاط قوت و ضعفی دارد.شما باید به عنوان رئیس شرکت، آن نقاط قوت را شناسایی کرده و از آن استفاده کنید. کارهای دیگر را نیز باید به دیگران محول کنید.

۷-کارمندان همیشه مهم‌ترین چیز هستند. (گلیکمن)
کارمندان ستون اصلی هر شرکت‌اند. به کارکنان ابزار لازم برای کسب موفقیت را بدهید و منابعی را در اختیارشان بگذارید تا به رشد و یادگیری ادامه دهند.
کنترل را رها کنید و به گروه اجازه بدهید تا به شکل‌دهی شرکت کمک کنند. آنها را تشویق کنید تا ایده‌هایشان را با شما در میان بگذارند، در مورد کارها نظر بدهند و پروژه‌های جدیدی آغاز کنند. در استخدام کارکنان سختگیر و دقیق باشید. تنها افراد درجه یک را استخدام کنید.

۸. کارکنان بسیار خوب از پیشنهاد‌های کارکنان دیگر می‌آیند. (جسی میدلتن، معاون رئیس نوآوری محصول در WeWork)
کارکنان کنونی بهترین منبع برای یافتن استعداد عالی هستند. فرهنگ ارجاعی قدرتمندی بسازید تا افراد موفق را به شرکت بیاورید. کارکنان را با پاداش و تشکر شخصی تشویق کنید تا دوستان با‌انگیزه‌‌شان را به شرکت شما بیاورند.
هر توصیه‌نامه‌ای را جدی بگیرید، و همواره اشخاص پیشنهادی را بپذیرید، حتی اگر در آن لحظه سمت خالی وجود نداشته باشد. با در جریان گذاشتن کارکنان از مشاغل موجود، توصیفات شغلی و معیارهای استعداد آنها را قادر به استخدام‌ دیگران کنید.

۹. اندیشیدن چیزی است که افراد به اندازه کافی درخصوص آن برنامه‌ریزی نمی‌کنند. (جیسن فراید، یکی از موسسان و مدیرعامل Basecamp)
کارفرمایان در طول روز اغلب به امور روزمره ضروری برای اداره کسب‌و‌کار رسیدگی می‌کنند. اما ذهن بسیاری از افراد در شب برای پرسه‌زدن میان افکار گوناگون، کار بر ایده‌های جدید، شروع پروژه‌ها، خلق و نوآفرینی آزاد است.

منبع: www.khalaghiyat.com

مطلب مشابه

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار

بازاریابی چابک؛ عامل موفقیت در کسب و کار این روزها با رشد وگسترش تکنولوژی، اغلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *